Inteligencja emocjonalna
Inteligencja emocjonalna to zespół cech, które – gdy jest mocno rozwinięta – pozwalają nam radzić sobie w relacjach towarzyskich, w tym także w zawodowych. Firma Talent Smart przebadała ok. miliona osób.
Z badań wynika, że osoby o wysokim poziomie inteligencji emocjonalnej często zajmują w firmach najwyższe stanowiska. Dowodzi to faktu, że ten zespół cech jest bardzo mocno związany ze ścieżką kariery. Także to, jak planujemy i realizujemy rozwój relacji w grupie, w tym w zespole. O czym rozmawiamy ze współpracownikami, a czego unikamy.
Oto kilka z nich:
Temat bardzo osobisty. Często nie znamy współpracowników od strony prywatnej, dlatego trudno nam ocenić obszary potencjalnie konfliktowe. Warto ominąć tematy polityczne.
Jeśli nie mamy bezpośredniego wpływu na fakt, czy i jak dana osoba pracuje, komentarze są nie na miejscu. Może do nas przylgnąć opinia plotkarza.
W miejscu pracy taki temat może zrodzić negatywne uczucia. Wyjawianie współpracownikom waszych zarobków będzie bezpośrednią miarą do porównań.
Wasza przeszłość może o was wiele powiedzieć. Nawet śmieszne wspomnienia młodzieńczych szaleństw mogą zasiać we współpracownikach ziarno niepewności. Czy na pewno się zmienił?
Najlepiej informować współpracowników o chęci zmiany pracy, gdy temat jest dopięty na ostatni guzik. Unikamy w ten sposób falstartu!
Źródła:
www.businessinsider.com.pl, 5 04 2019